Výhody spojené s využíváním virtuálních sídel už dokázaly zlákat celou řadu podnikatelů a firem a to jak v zahraničí, tak i v České republice. Tento způsob spravování vlastního byznysu je velmi zajímavý pro širokou škálu subjektů, ale k těm, kteří jeho přínos dokáží ocenit patrně ze všech nejvíc, patří firmy stojící teprve na počátku svojí existence. Jedná se často zároveň o ty, kdo nemají na rozjezd firmy zrovna velké množství finančních prostředků a každá tisícikoruna tímto způsobem ušetřená, jim přijde vhod.
Máte-li alespoň hrubý přehled o tom, jakých výšek dnes dosahují nájmy za kancelářské prostory a pokud jste obeznámeni i s faktem, že sehnat dostatečně kvalifikovaného zaměstnance, který bude odvádět solidní práci za přiměřený plat, není vůbec nic snadného, pak vás zřejmě dlouhodobá obliba virtuálních kanceláří, o níž se dočtete zde, nikterak nepřekvapí. Úspory vytvořené díky tomuto způsobu podnikání mohou být opravdu značné. Zejména u začínajících podnikatelů mnohdy dokáží sehrát naprosto klíčovou roli a přispět k tomu, že se nová firma úspěšně etabluje ve svém oboru.
Za měsíční poplatek, který se pohybuje nejčastěji pouze ve stokorunách za každý kalendářní měsíc, se všem, kdo se rozhodnou využívat služeb virtuálních kanceláří, většinou dostane velmi kvalitního servisu. Takového servisu, který dokáže dokonale suplovat fungování vlastní kanceláře a zaměstnanců a jenž by si byl každý za podstatně vyšších nákladů nucen obstarat sám. Prostředky ušetřené za nájem kancelářských prostor se v řadě větších měst dají počítat i v desítkách tisíc korun měsíčně a k podobným číslům se dostaneme i při vyhodnocení předpokládaných mzdových nákladů.
Hned na počátku podnikání jsou výhody spojené s využitím virtuálního sídla zcela zřejmé. Nově vznikající podnikatelský subjekt se vyhne náročnému hledání nemovitosti vhodné pro provozování svého byznysu a ušetří i spoustu času, který by byl nucen investovat do uzavírání nájemní smlouvy, podání návrhu na zápis do obchodního rejstříku a také třeba nahlášení změny na živnostenském a finančním úřadě. Z pohledu živnostníka všechny tyto činnosti představují nepříjemnou zátěž, které se ovšem lze tímto způsobem zbavit.
Za mírný poplatek vás většinou čeká velice hodnotný servis. Recepční, případně telefonní operátorka vám zajistí nepřetržitý telefonický kontakt. Na příchozí hovor můžete být upozorněni jak telefonicky, tak prostřednictvím SMS zprávy a dojednat si lze i zcela automatické přesměrování všech vašich hovorů. Elektronické zpracování veškerých zpráv došlých faxem je rovněž naprosto běžnou záležitostí. Každá taková zpráva je vám neprodleně odeslána na předem stanovenou e-mailovou adresu.
Pokud jde o rutinní administrativní práce, ty pro vás obstará odborně vyškolený personál. Postará se o uložení nebo přeposlání došlé korespondence, zajistí vám skenování, kopírovaní i přepis nejrůznějších dokumentů a podobně. Na to všechno byste museli zaměstnávat vlastní pracovní síly a to za vynaložení řádově vyšších finančních prostředků. Každý seriózní poskytovatel těchto služeb vám rovněž umožní využít nějakou zasedací či kancelářskou místnost v případě, že ji několikrát do měsíce budete skutečně potřebovat.
„Dobře“ znějící adresa v některé z populárních lokalit našeho hlavního města, kterou lze získat jaksi automaticky společně s předplacením služeb virtuální kanceláře, může také nezřídka usnadnit navazování obchodních kontaktů a výrazně tak napomoci k rozvoji firmy od jejího úplného počátku. V této souvislosti je však třeba dobře uvážit, zda efekt dobré adresy platí vždy a za všech okolností. Za situace, kdy v jednom domě sídlí hned několik tisíc firem tak jako v následujícím článku, může být hodnota prestižní adresy přinejmenším poněkud diskutabilní a je dobré vědět, že počet subjektů fungujících na jedné adrese, lze dnes již celkem snadno dohledat z veřejně přístupných zdrojů.
Jednoznačně největší množství poskytovatelů těchto služeb je celkem logicky soustředěno především v Praze a také v dalších velkých městech naší republiky jako je Ostrava, Brno nebo Plzeň. Zároveň počet firem a podnikatelů provozujících svou živnost za využití virtuální kanceláře u nás neustále narůstá a každým rokem jich přibývá hned několik stovek. Pár zajímavých informací k tématu můžete najít tady.
Na fenomén virtuálních sídel a kanceláří lze jistě nahlížet z různých stran. Pomineme-li ovšem důvody některých firem, které se k tomuto způsobu podnikání v minulosti uchylovaly především proto, aby přesunem do velkého města minimalizovaly pravděpodobnost kontroly ze strany státních úřadů, pak je přínos pro podnikající subjekty jednoznačně pozitivní. Výše zmiňovaný únik před kontrolou finančních a jiných úřadů navíc již zcela pozbyl na významu společně s úpravou pravidel o místní příslušnosti, kdy kterýkoliv kontrolní úřad může provést inspekci u jakékoliv firmy bez ohledu na to, v které části republiky sídlí.
Usnadnit si podnikání tímto způsobem může celá řada živnostníků a to jak zkušených, tak i úplných nováčků. Význam virtuálních kanceláří pro ty začínající se však mnohdy jeví jako naprosto zásadní a je tak pro jejich budoucí úspěch bez nadsázky požehnáním.
Komentáře