V roce 2018 došlo k prudkému nárůstu popularity automobilů Mazda i na českém trhu. Crossover Mazda CX-5 vstoupil do top 25 nejprodávanějších automobilů příkladně v Rusku. Od začátku roku bylo prodáno asi 20 tisíc kusů tohoto modelu. Mezi nejprodávanější SUV světa patří Honda HR-V, Mazda CX-5 nebo Mercedes-Benz GLC.
Co způsobilo nárůst tržeb modelů Mazda? Zaprvé, zvýšená touha po praktičnosti. Po mnoho let je pověst automobilů Mazda na vrcholu. Vyznačují se dlouhou životností, nepřítomností hrubých vad z továrny a dobrými výkonnostními charakteristikami.
Mazda se může pochlubit nízkou spotřebou paliva, vynikající mobilitou a přítomností elektronických pomocných systémů, které zjednodušují jízdu ve městě i na příměstské dálnici. Za zmínku stojí jejich nadčasový design. Bez ohledu na to, kolik let uplynulo od nákupu, auto vždy vypadá velmi působivě a přitahuje pozornost ostatních.
Důležitou roli hrála kompetentní politika koncernu Mazda zaměřená na zvýšení dostupnosti automobilů pro evropský trh. Stroje prodávané prostřednictvím obchodních zastoupení se podrobují důkladné diagnostice a předprodejnímu školení. Kupující si může být jistý, že v blízké budoucnosti nový automobil nebude vyžadovat opravy a další finanční investice.
Pokud jde o opravy a údržbu, lze to provést také v technickém centru autorizovaných prodejců. Zde se také prodávají originální náhradní díly a spotřební materiál. Vedení společnosti Mazda se vždy stará o své zákazníky. Proto funkčnost dealerské sítě roste, aby se zjednodušilo řešení mnoha úkolů souvisejících s procesem nákupu, prodeje a provozu automobilu.
Pokud se Němci vydali cestou snižování velikosti motoru a používání turbodmychadla, Japonci u Mazdy, vybrali jiné řešení - používají atmosférické motory, díky nimž jsou výkonnější a hospodárnější pomocí technologií SKYACTIV. Pouze motory z této řady byly umístěny na CX-5 . Podstatou této technologie je zvýšený kompresní poměr (LF) motoru, který se rovná 14 jednotkám (obvykle 10 až 12 u benzínových motorů), což přispělo ke zvýšení účinnosti. Někteří majitelé měli potíže se startováním benzínových motorů při nízkých teplotách. Tomuto problému lze předejít použitím oleje 0w-20 doporučeného výrobcem. Za zmínku stojí, že jednou z nevýhod tohoto automobilu jsou vysoké náklady na údržbu. Podle předpisů Mazda musí být údržba prováděna každých 15 000 km.
Komentáře