České automobilce Škoda se loni vskutku dařilo - doslova jako nikdy předtím. Do rukou zákazníků po celém světě předala 926 600 nových vozů, což je o téměř 7 % více než v předchozím roce. A není divu - její portfolio omládlo jako nikdy dřív.
Za tradiční bestseller platí Octavia. Model si vloni našel cestu ke 215 700 novým majitelům, což přináší dvanáctiprocentní nárůst oproti roku 2023. Zájem byl o nové i převáděcí vozy Škoda.
Na evropském bojišti se automobilce podařilo zazářit - poprvé v historii vystoupala až na čtvrtou příčku mezi všemi značkami. Posunula se tak o tři místa.
Škodovka nezahálela ani s obměnou modelové řady. Kromě faceliftu kompaktních modelů Scala a Kamiq představila zbrusu nové generace klíčových vozů. Jak nový Superb, tak prostorný Kodiaq nyní zákazníkům nabízejí vedle klasických motorů i vylepšené plug-in hybridní varianty s prodlouženým elektrickým dojezdem.
Na poli elektromobility se česká značka také neztratila. Oblíbený Enyaq se vyšplhal na bronzovou příčku mezi evropskými elektromobily s téměř 80 000 prodanými kusy. A s novým, cenově dostupnějším elektrickým SUV Elroq míří ještě výš - chce v příštím roce prodat dvakrát tolik elektromobilů.
Škoda ale nemá v hledáčku jen Evropu. V Indii představila městský model Kylaq s délkou pod 4 metry, který má pomoct dosáhnout ambiciózního cíle 100 000 prodaných vozů na tomto trhu do roku 2026. Zároveň finišují přípravy na montáž vozů ve Vietnamu a rozšiřuje se výroba v Kazachstánu.
Rekordní prodeje a růst na mezinárodních trzích dávají české automobilce solidní základ pro zvládnutí transformace, kterou celý automobilový průmysl prochází. Výsledky ukazují, že strategie nabízet moderní vozy všech typů pohonů - od benzinu přes hybrid až po čistou elektřinu - zatím zákazníkům dává smysl.
Zdroj/foto: skoda-storyboard.com
Komentáře