Terminologie často bývá tou největší překážkou v porozumění. Pojem optimalizace stránek pro vyhledávače je všeobecně srozumitelný na rozdíl od jeho anglické zkratky SEO. České Budějovice, tedy místní podnikatelé na internetu, mohou využít tento článek k orientaci v odborné hantýrce. Pokud na vás specialista na SEO v zápalu boje vychrlí zaklínadla typu SEM a SERP, požádejte ho, ať mluví normálně česky. Každopádně se vám tento malý tahák pro laiky může hodit. Najdete v něm potřebné informace, které by mohly rozhodovat o úspěchu on-line prodeje.
Tuto zkratku tvoří první písmena anglického názvu Search Engine Marketing, který bychom do češtiny mohli přeložit jako marketing pro vyhledávače. Patří sem všechny formy reklamy na internetu, které zvyšují návštěvnost komerčních webů a tím pádem i jejich obrat. Jak se internet postupně plnil různými informacemi, vznikla potřeba jejich účinného procházení. K tomu byly koncem minulého století vytvořeny internetové vyhledávače - například Google, Seznam a další. Společně s nimi vznikl i SEM marketing, jehož cílem je učinit z prodejní platformy miláčka vyhledávacích robotů. Agentury, které se živí touto on-line propagací vám obvykle doporučí strategii z následujících marketingových nástrojů.
Do marketingu specializovaného na vyhledávače, katalogy a srovnávací portály řadíme pět základních aktivit. Dlouhodobě nejefektivnější je optimalizace webů a e-shopů, kterou oslovujeme vhodné zákazníky. Regionální SEO pro České Budějovice a klientelu z nejbližšího okolí lze doporučit firmám, které nedokáží obsluhovat vzdálené lokality. Celoplošná optimalizace zobrazuje nabídku zájemcům z celé republiky. Další odnože SEM marketingu představují linkbuilding a copywriting. Ty si můžeme objednat samostatně nebo v rámci SEO. Nejen v Českých Budějovicích směrují linky neboli zpětné odkazy možné klienty odněkud ze sítě na mateřský web podnikatele.
Copywriteři zase píší speciální internetové texty, které vynikají gramatickou a stylistickou úrovní a používají klíčová slova. To jsou obraty, pod nimiž hledáme konkrétní téma na internetu třeba pomocí Googlu. Za marketingové aktivity ve vyhledávačích považujeme též firemní profily na sociálních sítích a proklikové reklamy zvané PPC.
Srozumitelným jazykem bychom zkratku SERP nejlépe definovali jako seznam webů, které vyhledávač považuje za nejlepší odpověď na náš dotaz. Podle úrovně SEM marketingu a kvality SEO se v tomto strojovém pořadníku umisťují i českobudějovické weby.
Google a Seznam nám předkládají výsledky svého průzkumu v následujícím formátu. Jako první uvedou titulek, což je obvykle název webu. Pod ním najdeme proklik na stránky a jako třetí si přečteme stručný popisek. V něm robot zvýrazní takzvané klíčové slovo, které jsme do vyhledávače napsali. A tím se dostáváme k podstatě optimalizace čili SEO. České Budějovice, respektive eshopy místních podnikatelů, robot jakoby “nevidí”, když nepracují s výrazy, pod nimiž lidé po zboží a službách pátrají. Jakmile “promluvíme” řečí vyhledávačů, odmění nás předními posty v SERPu. Díky tomu se do naší on-line prodejny proklikne podstatně víc klientů připravených nakupovat.
Sami vidíte, jak nesrozumitelný odborný žargon najednou dává logiku. Zároveň chápete, proč se vám vyplatí agentura ovládající SEM marketing, který rozhoduje o prodejním úspěchu vašich stránek. Kvalita služeb a produktů ovlivňuje spíše věrnost zákazníka a jeho ochotu nakoupit u nás opakovaně. Nejdřív ho však musíme získat a k tomu slouží právě SEO nejen v Českých Budějovicích. Pomocí optimalizace obsadíme přední posty v organickém pořadníku SERP. Tím máme SEM marketing z větší části pojištěn a zbytek doladíme mixem ostatních reklamních taktik. Pokud jste narazili na jiné SEO zaklínadlo, pošlete nám ho v komentáři. Rádi vám pošleme výstižný překlad.
Komentáře