Reklama

Počítačová diagnostika, co to je?

Auto-Moto
17. Aug 2024
78 zobrazení
Počítačová diagnostika, co to je?

Ve voze jsou elektronické řídicí jednotky, které se běžně používají jako mozek. Z „mozků“ pomocí skeneru lze číst chyby a provozní parametry. Proces čtení chyb se obvykle nazývá počítačová diagnostika. Většina motoristů věří ve všemocnost počítačové diagnostiky. Zkušení diagnostikové říkají: „Chyby čtení nejsou diagnostika, mazání chyb není oprava.“

 

Mozky přijímají informace ze senzorů. Například: teplota, rychlost, tlak atd. Na základě těchto informací mozek řídí činnost automobilových systémů, jako je motor, ABS, klimatizace atd. Pomocí ovladačů: zapalovacích svíček, vstřikovačů paliva, ventilů atd. Informace ze senzorů a řídicích signálů se nazývají provozní parametry.

 

"Mozky" porovnávají přijaté informace navzájem, stejně jako s řídicími signály, a pokud odhalí nesrovnalost, zapíše odpovídající kód chyby do své paměti. Většina chyb neukazuje poruchu, ale pouze určuje směr jejího vyhledávání.

 

Příklad: P0131 Senzor 1 nízkého napětí motoru kyslíkového senzoru motoru 1 Senzor 1 je velmi běžný.

K této chybě může dojít z následujících důvodů:

 

Netěsní sací potrubí.

Výfukové potrubí uniká.

Znečištění vstřikovače paliva.

Znečištění palivového filtru.

Špatný výkon palivového čerpadla.

Porucha senzoru průtoku vzduchu nebo senzoru absolutního tlaku.

Vadný obvod senzoru kyslíku.

 

Chcete-li zjistit, který z výše uvedených důvodů způsobil chybu, je nutné analyzovat parametry motoru, provést další měření. K provedení těchto prací jsou zapotřebí nástroje, vysoce kvalifikovaný diagnostik a čas.

 

"Mozek" spouští program pro vyhledávání chyb P0131, pouze pokud jsou splněny následující podmínky (u různých výrobců se mohou lišit):

 

Teplota motoru je nad 80 ° C.

Rychlost vozidla je vyšší než 64 km / h.

Určité zatížení motoru.

 

 

Může nastat jiná situace: bezohledný diagnostik může nabídnout programové vypnutí senzoru kyslíku za další peníze, po kterém chyba přestane nastat. V tomto případě bude motorista čelit zvýšení spotřeby paliva. Proto si musíme pamatovat na pravidlo, že „mozky“ pouze plně funkčního vozu jsou přeprogramovány!

Komentáře

K tomuto příspěvku nebyly přidány žádné komentáře

Přidat nový komentář

Pro přidání nového komentáře musíte být přihlášeni. Přihlásit se